Mød en medarbejder: Scenemester, Troels Majgaard
Troels Majgaard er ansat som scenemester, og står for teknikken under forestillingerne. Her fortæller Troels blandt andet om, hvorfor de store opsætninger er sjove at stå for, og hvorfor man aldrig kan være 100% forberedt.
Når du har en god dag på arbejde, hvad er det så, der gør den god?
Det er en fed fornemmelse, når man står efter et show, og alt er gået godt. Ingenting er gået galt. Alt er timet, og der er ikke en finger at sætte på noget. Faktisk, den første forestilling jeg stod for – det var Curtis Stigers med DR Big Band – der var en af mine kammerater tilfældigvis i salen. Efterfølgende skrev han til mig, at det havde været et super godt show. Det er jo fedt, at få sådan en tilbagemelding. Det var en god dag.
Når du har en mindre god dag på arbejde, hvad er det så for nogle udfordringer, du er løbet ind i?
Der er jo en masse ting, man er forberedt på, som man skal lave til de her forestillinger. Men så er der altså også nogle gange ting man ikke lige er forberedt på. Hvis man så føler, at man ikke har været god nok, eller hurtig nok, til at få lavet de ting om, og få fundet de ting kunstneren gerne vil have, eller hvad det nu kan være, så kan det da godt være lidt træls. Men dem er der heldigvis ikke mange af. Jeg tror kun, at jeg har haft én af de dage, og det var på en prøvedag. Der kan man så kigge tilbage og tænke, “ja, prøvedagen var måske ikke skide god, men det var forestillingen”.
Hvad har været din bedste dag på arbejde i Musikteatret Holstebro?
Jeg elsker kontakten med mange mennesker, og jeg elsker at få tingene til at klappe. Vi havde en nytårskoncert, som var det andet show jeg var med i, hvor det virkelig var en stor opsætning. Der var 55 i symfoniorkesteret, og det kørte bare. Det der med, at have et show der er så stort, og som så lykkedes. Det var rigtig fedt.